A Travellerspoint blog

De les muntanyes tibetanes a les platges turqueses de Lombok

Canvi de plans, de les Perhentian (Malaysia) a les Gili (Indonesia) - El Maik i la Mire s’uneixen al viatge

sunny 34 °C

El viatge des de Kangding a les illes Gili ha durat més de 32 hores; temps sense dormir, agafant un taxi, un carrito de golf a l’aeroport de Chengdu, un avió de 5 hores, un altre avió de 3 hores, interminables hores d’espera tirats, una furraca/taxi i una barqueta de fusta rollo patera.

Ja teníem els billets comprats per anar des de Kuala Lumpur a Kohta Baru, davant de les illes Perhentian a Malàsia... però el Pillo, suposo que cansat de muntanyacas i pillar la del Yak a l’Himàlaia... ja feia temps que seguia la meteorologia a les Perhentian... i cada dia avisava... “ Nanus, mireu la meteo... el monsó ha arribat a Malàsia abans d’hora i el temps és horrorós, incloent les illes... vents i tempestes elèctriques ens esperen a les estimades i merescudes Perhentian... hem de fer alguna cosa.... o ens passarem el que queda de vacances en remull”. La veritat és que jo no volia canviar Malàsia per Indonèsia, però jo havia tingut la meva part de viatge “nòmada” i ara tocava compensar a la “contraparte”... el Pillo i el Kus es mereixien un descans a la platja, al seu rollete... amb sol... així que vaig acceptar el canvi! Tot sigui pel grup☺ jajaja!

Vam arribar a Kuala Lumpur sobre les 4.30 de la matinada, i el primer que vam fer va ser esmorzar alguna cosa sòlida... aquests vols d’Air Àsia són baratíssims, però no donen ni les gràcies, i l’última cosa amb cara i ulls que havíem endrapat havia estat una aleta de pollastre al KFC de Chengdu.

Esperant esperant, de sobte, sobre les 7 del matí, van aparèixer els dos nous integrants del viatge, el Maik i la Mire. La Mire tenia previst un viatge per Malàsia just aquest mes, i vist el temps que fotia ha decidit unir-se amb nosaltres! El tiet Miquel ja portava temps organitzant el viatge a les Perhentian, bueno... organitzant el material de pesca que s’enduria. Així que ja ens veus, de ser tres, a ser quatre, a ser cinc... d’anar a les Perhentian i recórrer Malàsia a anar cap a Indonèsia fugint del mal temps. C’est la vie!

Unes 4 hores més tard ja ens trobàvem a l’aeroport de Lombok, la germana pobre i poc desenvolupada de Bali, un lloc que mola molt! Yeaaaah! Una illa que ja coneixem d’un altre viatge. D’allà, calia negociar el transport fins a les illes Gili.... una furraca/taxi i una barca/patera xunga de la zona des de Banksala, un poblet al nord de Sengigi, que connecta a les preuades illes en 30 minuts de mala mar... jejeje.

Abans, però, i a mig camí, calia menjar alguna cosa... El conductor de la furraca/taxi ens va aturar enmig de la carretera, en unes xavolilles de bambú i fusta on ens van fer un peix a la brasa espectacular!!! Per fi!!! En un dia hem passat de menjar Yak i noodles per un tubo a peix fresc recent pescat, fet a la llenya de coco en una illa paradisíaca... Àsia ROCKS!!! I el Sud est asiàtic encara més☺

Després de 30 minuts de passeig en barca vam arribar a Gili Air, la primera de les tres illes Gili, un mix entre Trawangan (festa) i Meno (tranquil·litat). Les Gili són 3 gotes de sorra envoltades de corall just al nord oest de Lombok.

Des d’un principi, en Pillo i en Maik volien anar a Trawangan... però jo insistia en canviar d’illa... Fer el mateix que 2 anys enrere altra vegada??? Però només desembarcar, i veure la brutícia acumulada a la platja del port de Gili Air els dos joes van començar a cantar... “Trawangan, Trawangan!!!”... així que córrer a negociar una barqueta per nosaltres, sols, cap a Gili Trawangan.

Gili Trawangan ha canviat cap a malament els 2 últims anys. La part del nord de la petita illa l’han rebentat, tirant al terra tots els bungas de fusta i bambú que hi havia abans, suposem, per construir hotels i complexes.... La veritat és que la primera impressió que ens vam emportar de la germana gran de les Gili va ser una mica decepcionant. Però ja hi érem.

Els quatre primers dies a Gili T van ser de pajareo màxim: platges turqueses, esmorzars a base de pancakes de pinya o banana, sucs de fruita natural i cafè Lombok, dinars estirats en hamaques davant del mar i nits de tiberis de peix fresc i gambes a la brasa. Prendre el sol, nedar entre tortugues, peixos de colors i corall.... i, com diria el nostre preuat Tartuflete el Tito Titorro: “birrear, tio, birrear”.... jajaja! Aquí es pren Bintang, la cervesa oficial d’Indonèsia.

Ah si,.... i contemplant la posta de sol darrera el volcà de Bali al davant nostre!!! No té preu:)

I riure de tot i de tothom! That’s life a Gili Trawangan☺

Deia que l’illa de Trawangan havia canviat una mica no? Doncs flipa, el canvi més bèstia que hem vist ha estat l’edificació d’una peazo de mesquita al centre de la illa. I què fan a les mesquites a banda de resar? Doncs ja t’ho dic jo: CRIDAR, CANTAR! I TORNAR A CANTAR per uns altaveus repartits per tots els arbres del centre de Trawangan... i quina hora canten? Doncs aquí l’Imam aquest deu anar borratxo el molt puta... es passa cantant tot el sant dia, de vegades fent duetos a les 8 de la tarda amb algun altre elemento fumadíssim o emboletat fins a la mèdul.la... Ho hauríeu d’haver escoltat!!! Una tarda semblava que ho fessin de conya expressament... Semblava un MEGA karaoke de borratxos....

Ah si... i el malparit també CANTA a les 5 de la matinada. I aquest cante se’l reserva pels turistes que, com nosaltres, tenen el bunga de parets de bambú just al costat de la Mesquita.... Alaaaaaaaa Uakbar!!!!!! Alaaaaaaa Uakbar!!!!! Alaaaaaaaaa!!!

La imatge des del punt de vista d’un turista és flipant, una mesquita i un notes fotent berridos alcorànics a totes hores. Mitja illa bevent, escoltant Bob Marley, fumant petardos més grans que les palmeres i menjant bolets al·lucinògens des de que surt el sol fins que torna a sortir!!!! Aquí van tots fumadíssims!!!

Vistes del peazo de Geko que teníem a l'habitació... semblava un putu cucudrulu!!!:

El 4t dia al matí tocava un canvi.... ens hem fet grans? Aquí a Trawangan no hem sortit de festa ni un dia... i tant de turista ens atabala. Bueno, en part no hem sortit de festa per vàries raons: El Pillo segueix pillant la del buba amb l’estómac, el Maik ja el coneixem... és una FESTA, DJ GOT DE LLET... el Kus pren somnífers fijo, el pavo es soba a tot arreu.... i la Mire és una marmota... Festa? Maaaassa festa!

Volíem alguna cosa més allunyada, més salvatge, menys turística i força més original i verge.... Welcome to Gili Meno, la més petita de les tres illes Gili.

Per tal que us feu una idea, el petit vaixell/cutxitril da joe que et porta d’illa a illa val un euro i mig... i en 20 minuts ja estàs a Gili Meno des de Trawangan.

Kus anant cap a Gili Meno, amb el barret del Tibet:):

Gili Meno mereix una menció especial. Ja només trepitjar la sorra blanca immaculada de la platja on et “tiren” de la barqueta, un es dona cuen del que realment és un putu paradís sobre la terra. Aquí només hi ha 4 o 5 bungas aquí i allà, repartits per l’illa, gairebé tots davant del mar, amb el seu propi restaurant, també davant del mar...

Nosaltres vam pillar uns bungas al sud est de la illa (els Malias Child), just davant d’una platja blanca de corall i una aigua turquesa com mai havíem vist. Aquesta illa està molt més preservada que Gili T. Gairebé no hi ha ningú i els serveis són mínims... realment té el necessari... les coses bàsiques.

Les dos princeses al seu niu d'amor:

Un pot donar-li la volta a la illa a peu en 30 minuts... jajajaja!!! Som los “putos Robinson Crusoes d’Indonèsia”!!!!:)

El corall aquí és infinit, i cada vegada que surts a fer snorkel flipes encara més que l’anterior: bancs de peixos de colors, boscos de corall, calamars, sèpies, barracudes, tonyines, peixos flauta, agulles, TORTUGUES menjant corall per tot arreu i.... SERPS!!!! El Pillo i el Kus van tenir la “sort” de trobar-se amb dos espècimens de serp marina just a sota seu.... diuen que la majoria d’aquestes són letals... Aguita!

A Gili Meno hem passat 4 dies excel·lents, de relax i de menjar a saco. Cardant-nos gambakas per sopar, tonyina fresca a la brasa... Els restaurants o “warungs” es troben situats al voltant de la illa, un a 10 minuts a peu de l’altre per un caminet de sorra blanca que rodeja la illa. Aquests warungs són petites cabanes de bambú on serveixen el peix fresc. Primer, però, cal escollir el peix recent pescat i negociar el seu preu abans de menjar.

Així que a base de Red Snappers, atunacos del copón, peixos espasa, peixos de roca, gambakas de quilo i mig, vi d’arròs artesanal fabricat a la mateixa illa i litros de cervesa fresca, hem passat 4 dies fantàstics!!!!!!!!!!

Per les tardes, en Maik i jo aprofitàvem per anar a pescar des del corall. Tot i que no ha estat gaire fructífer aquesta vegada (Suki = una tonyina petita que ens van fer a la brasa la mateixa nit, sobre la sorra de la platja!!!! / Maik = un peix tropical negre petit). Pescar a la posta de sol aquí és una puta meravella.... L’aigua calenta, encara turquesa, els peixos saltant per totes bandes, l’illa de Gili Air a tocar, les vistes del volcà de Lombok al davant i les vistes del de Bali al darrera, per on es pon el sol.... la birra Bintang “après fishing” sobre la sorra blanca encara calenta.... La veritat és que aquests moments de pesca, sobre un bolet de corall enmig del mar, no tenen preu!!

I d’anècdotes ben poques... Bueno, a banda de deixar al Kus dormint en un restaurant a l’altre punta de l’illa, just després sopar, a les 00.00 de la nit... jajaja! I compinxar-nos amb el cambrer perquè no el despertés.... JAJAJA!!! El paio va aparèixer 2 hores més tard al bunga... donant bandazos, rollo zombie a saco... Cal dir que per arribar al restaurant calia passar per un caminet paral·lel a la platja sense llum... jajaja! Quin riure quan el vam veure arribar... ☺

Per les nits, després dels mega sopars, ens assentàvem a contemplar les estrelles, sota els efectes del vi d’arròs casolà... no veas como mete el vinito aquest!!!

El darrer sopar el vam anar a fer al final de la illa, a l’últim dels warungs... al més apartat, més bo i més econòmic, a Ca la CiCi. (us recomanem anar i provar els deliciosos rollitos de verdura!!!).

I apa, com tot lo bo s’acaba, ja ens veus a les 15 de la tarda pillant un vaixell públic fins a Banksala de nou i una furraca/taxi cap al sud de Lombok, a Kuta (NO CONFONDRE AMB KUTA BALI que és un trunyaco). Molt més a prop de l’aeroport que Sengigi.

Kuta mola molt. És un poblet de Sasacs: els pirates del sud d’Indonèsia! Aquesta gent controla el poblet i regeix les seves normes. Aquí no hi ha més edificacions que cases de bambú davant del mar, en una badia turquesa.... bastant bèstia!!!

La darrera nit l’hem passat en un hotelet mot cutre però força econòmic... i amb piscina en un pati interior tropical!

Aquestes línies s’estan escrivint a l’avió, direcció a Kuala Lumpur, on passarem el que queda de dia, la nit i mig dia de demà! I demà a la tarda.... Go go go cap a Beijing de nou!!!! Que això ja s’acaba!!! Grrrrrrr

Posted by asiantryp 00:19 Archived in China

Table of contents

Comments

Bon voyage de tornada!

by Carles1952

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.